Proiect pilot: Rabla Verde București

Municipiul Bucuresti este unul dintre cele mai aglomerate orase din lume si, conform datelor TomTom Traffic Index 2016, pe locul cinci in lume si pe primul loc in Europa din punct de vedere al congestiei. Problema este una complexa si solutiile au multiple componente, printre care:
– dezvoltarea transportului public;
– reducerea numarului de masini;
– dezvoltarea infrastructurii pentru transport alternativ.

Planul de mobilitate urbana durabila traseaza traseele si investitiile prioritare, chiar daca Primaria nu a venit cu un calendar si o ierarhizare a acestora. In acest context, o interventie minora, dar cu efect potential considerabil este sa adresam si problema masinilor abandonate, adica a “epavelor” sau “rablelor”, cum sunt poreclite. Legea 421/2002 vine cu masurile punitive, lipsesc insa masurile proactive.

De ce nu este programul “Rabla” suficient?

Programul national incurajeaza inlocuirea masinilor vechi cu unele noi. Aceasta masura sporeste in loc sa reduca traficul din oras. Solutia propusa este un program concurent, la nivel local, adaptat nevoilor specifice ale Bucurestiului: valorificarea locurilor de parcare deja existente si dezvoltarea mobilitatii urbane durabile.

Programul pilot “Rabla Verde Bucuresti” propune rascumpararea masinilor vechi ale bucurestenilor, dandu-le posibilitatea sa-si aleaga recompensa: bani (3.000 lei) sau credite municipale (5.000 lei).
Creditele municipale vor putea fi folosite la:
– plata taxelor, impozitelor si amenzilor datorate la bugetul local;
– plata abonamentelor de transport in comun;
– transportul rablei pe platforma spre casar;
– vouchere de mobilitate (biciclete, trotinete, trotinete electrice, componente si accesorii de la magazinele partenere).

De ce diferenta intre bani si credite municipale?

Pentru a incuraja utilizarea transportului in comun si metodele de deplasare alternative.
De exemplu, suma poate acoperi achizitionarea a doua trotinete electrice (pentru persoane mai putin predispuse la efort fizic) sau patru biciclete (in cazul unei familii cu doi copii). Totodata, si accesoriile sunt importante, fie ca este vorba de elemente de siguranta (casca, genunchiere etc.) sau de componente pentru a imbunatati o bicicleta deja existenta a beneficiarului.

Consider ca aceasta propunere este in acord cu Planul de Mobilitate Urbana Durabila (aprobat prin HCGMB 90/2017) si prezinta multiple avantaje: eliberarea domeniului public, valorificarea locurilor de parcare existente, reducerea poluarii si incurajarea modalitatilor de transport alternativ. – Matei Tugui

Pentru toate cele de mai sus, proiectul de hotarare propune demararea unui program-pilot, in limita unui buget de 1 milion de lei.

Citeste proiectul de hotarare integral

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]