Consilierii USR PLUS inițiază un audit extern în Primăria Generală și companiile din subordine

Astăzi, consilierii USR PLUS au depus la Consiliul General al Municipiului București un proiect de hotărâre pentru contractarea unui audit extern în Primăria Municipiului București și toate entitățile din subordinea PMB și CGMB. 

În vederea elaborării unei strategii corecte pentru dezvoltarea economică a Mun. București, considerăm că este esențial să fie efectuată o analiză temeinică a activității aparatului de specialitate al primarului, precum și a tuturor entităților din subordinea Primarului General și a Consiliului General al Municipiului București pentru perioada 01.01.2017 – 31.12.2020.

Anamaria Gram, Consilier General USR PLUS în CGMB: “Antamarea unui audit statutar ar presupune un volum imens de muncă și implicit un termen mai lung de executare. Pe de altă parte, anumite segmente din auditul statutar sunt deja acoperite de verificările efectuate de Curtea de Conturi, respectiv Camera de Conturi a Mun. București. De ceea, nu recomandăm antamarea unui audit statutar.”

Pentru aceste considerente, am recurs la soluția unui audit extern care să fie efectuat de firme de audit. Selectarea firmelor de audit se va face cu respectarea procedurilor de achiziție publică conform Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, Direcția Generală Achiziții Publice fiind împuternicită, prin hotărârea Consiliului General al Municipiului București, pentru a demara procedurile de achiziție.

Consilierii USR PLUS susțin contractarea simultană a serviciilor de la mai multe firme de audit deoarece volumul de muncă este foarte mare având în vedere numărul direcțiilor/serviciilor din aparatul de specialitate, precum și a entităților subordonate Primarului General și Consiliului General al Municipiului București, astfel încât rapoartele de audit să fie finalizate cât mai repede și să putem iniția elaborarea strategiei pentru dezvoltarea economică a unității administrativ-teritoriale Mun. București.