București, 22 ianuarie 2025 – Uniunea Salvați România (USR) Sector 4 respinge categoric decizia Consiliului Local de a aproba construirea unui pasaj în Sectorul 4, cu un cost exorbitant de 86 de milioane de euro. Pentru context, pasajul de la Grand Arena a fost realizat cu aproape de 7 ori mai puțini bani. Este încă o dovadă că primarul PSD Daniel Băluță continuă să trateze bugetul Sectorului 4 ca pe un sac fără fund, risipind banii cetățenilor pe proiecte fără justificare reală, în timp ce nevoile urgente ale comunității rămân ignorate.
Pasajul va fi construit la intersecția dintre Șoseaua Olteniței, Șoseaua Vitan Bârzești și Strada Ion Iriceanu. Valoarea totală a proiectului este de 86 de milioane de euro, sumă enormă care se adaugă unui portofoliu deja încărcat de cheltuieli inutile și nejustificate în Sectorul 4.
„Acest proiect nu este altceva decât un exemplu clasic de clientelism și risipă. PSD tratează bugetul Sectorului 4 ca pe o vacă de muls, iar cetățenii sunt cei care plătesc prețul. 86 de milioane de euro pentru un pasaj este un afront direct la adresa tuturor celor care se chinuie să-și plătească taxele. Administrația lui Daniel Băluță nu este despre oameni, ci despre cum să hrănească un sistem corupt, cu investiții supraevaluate și lipsă totală de transparență”, a declarat Simona Spătaru, președintele Filialei USR Sector 4.
Proiectul a fost adoptat cu 16 voturi pentru, în ciuda opoziției puternice din partea consilierilor USR, care au cerut transparență totală, publicarea proiectului tehnic și justificarea costurilor. Mai mult, proiectul a fost „strecurat” pe ordinea de zi suplimentară, peste weekend, fără o consultare publică reală, iar detaliile tehnice și economice au fost prezentate într-o manieră vagă și ambiguă.
„Administrația Sectorului 4 inventează noi taxe pentru a acoperi dezastrul bugetar al Primăriei, vedem majoritatea PSD-PNL că aprobă construirea unui pasaj cu o sumă demnă de Golden Gate. Modul iresponsabil de a cheltui bugetul sectorului a adus Primăria Sectorului 4 în pragul falimentului, iar pe locuitori, în pragul disperării. Vedem acum unde se duc de fapt cei 540 de lei pentru parcări – în pasaje rutiere estimate la costuri halucinante”, a declarat Paul Ene, liderul consilierilor USR Sector 4.
Problemele ridicate de proiect sunt multe și grave. Rareș Oprea, consilier USR Sector 4 și membru al Comisiei pentru urbanism și mobilitate urbană, a subliniat: „Investiția nu este cuprinsă nici în Planul Urbanistic General (PUG), nici în Planul Urbanistic Zonal (PUZ) al Sectorului 4, nici în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Mai mult, nu există o simulare de trafic pe întreg inelul, ceea ce ridică semne de întrebare dacă pasajul va rezolva cu adevărat problemele de mobilitate. În plus, nu știm dacă se va păstra calea de acces pentru tramvai, iar soarta stațiilor de transport public existente este incertă, întrucât studiul de fezabilitate nu a fost prezentat”.
USR Sector 4 cere transparență și justificarea costurilor acestei investiții, cât și o dezbatere reală privind mobilitatea urbană din Sectorul 4.