Bucureşti, 12 septembrie – La inițiativa consilierilor USR din Sectorul 3, vineri, 13 septembrie 2024, se va desfășura o ședință extraordinară a Consiliului Local, având ca obiect dezbaterea problemelor critice din școlile Sectorului 3. Echipa USR din Consiliul Local a strâns deja o treime din semnăturile necesare pentru convocarea acestei ședințe extraordinare.
În contextul în care mulți elevi din Sectorul 3 și-au început anul școlar în condiții inadecvate, iar alții încă așteaptă să revină la cursuri, ședința își propune să găsească soluții pentru aceste situații urgente. În mai multe școli din Sectorul 3, orele nu se desfășoară conform programului din cauza lucrărilor de reabilitare întârziate. Datorită presiunilor exercitate de părinți și profesori, unele săli de clasă periculoase au fost înlocuite cu spații mai sigure, însă problemele persistă în multe alte școli din sector.
,,Am fost personal să verific sesizările venite din partea părinților. Deși, potrivit legii, am dreptul să intru și să verific instituțiile din subordinea Primăriei, nu mi s-a permis accesul. Am fost oprit de pază încă de la intrarea în şcoală, fără nicio explicaţie. Sunt școli unde copiii au început orele în condiții inumane, în timp ce alte unități de învățământ nu vor organiza cursuri în următoarele două săptămâni din cauza lucrărilor. În unele cazuri, orele au fost reduse la 35 de minute sau se desfășoară simultan, în aceleași săli de clasă, fără condiții adecvate. Avem responsabilitatea de a rezolva aceste probleme”, spune Lucian Judele, viceprimar USR al Sectorului 3.
Consilierii USR Sector 3 susțin interesele comunității și fac apel la consilierii PSD şi PNL să decidă în favoarea cetăţenilor şi să voteze măsurile propuse de consilierii USR Sector 3, care sunt esențiale pentru toți elevii. Subliniem importanța unui dialog deschis cu administrația locală pentru a rezolva rapid problemele din unitățile de învățământ. Refuzul accesului pentru a verifica personal situațiile semnalate de părinți ridică semne de întrebare asupra modului în care sunt gestionate aceste instituții.