Prelungirea Ghencea, situată în partea de vest a Municipiului București, face legătura între cartierele Drumul Taberei și Ghencea (din sectorul 6), localitățile limitrofe (Bragadiru, Domnești, Clinceni) și Centura Bucureștiului. Întreaga zonă a cunoscut o puternică creștere imobiliară (ansambluri rezidențiale, locuințe individuale și centre comerciale) fără ca infrastructura să se adapteze nevoilor actuale.
Proiectul pentru modernizarea și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea a fost aprobat de către Consiliul General încă din 2006, acum este rolul executivului să îl implementeze. Din păcate, aprobarea declanșării procedurilor de expropiere a venit abia în 2015, proiectul este departe de finalizare iar infrastructura din zonă este complet depășită, provocând nemulțumirea justificată a cetățenilor din zonă.
Cel mai recent protest dintre cele nouă organizate în ultimii trei ani nu a fost avizat de Primăria condusă de doamna Firea pentru că “ar perturba grav desfășurarea traficului rutier”. Deci protestul prin care oamenii cer soluționarea traficului imposibil este refuzat pentru că… împiedică circulația.
Ce putem face în aceste condiții?
Un lucru ușor de implementat, dar cu impact potențial mare, este realizarea stațiilor de autobuz – cele două linii orășenești și trei linii preorășenești care circulă pe Prelungirea Ghencea beneficiază de o singură stație amenajată! În absența stațiilor amenajate, transportul public devine o alternativă și mai puțin dezirabilă, ceea ce duce la și mai multe mașini… blocate în trafic.
De altfel, există o cerere a grupului Inițiativa Prelungirea Ghencea din ianuarie 2015 care solicită chiar acest lucru.
Până la realizarea benzilor unice și benzilor pentru biciclete, acest proiect vine în întâmpinarea celor care își doresc un oraș pentru oameni, nu pentru mașini.
Vă invităm să citiți proiectul depus de trei dintre consilierii generali USR
Proiect de hotărâre – stații RATB Prelungirea Ghencea