Reglementarea publicității stradale

Autoritățile locale au pierdut controlul asupra publicității stradale din București. Centrul istoric și imobile care au importanță istorică și culturală pentru identitatea Capitalei au devenit invizibile în spatele mesh-urilor. Spațiul public (fațade, spații verzi amenajate, trotuare, piețe și scuaruri) este invadat de publicitate transformând capitala într-o junglă vizuală nesănătoasă, lipsită de impact turistic și nerentabilă pentru bugetul orașului.

Publicitatea stradală excesivă reprezintă o problemă majoră a spațiului public bucureștean. Nu este datoria opoziției să elaboreze regulamente de aplicare a legii, aceasta revine aparatului tehnic al Primăriei, dar toate forțele politice trebuie să se implice în crearea unui mediu urban prietenos. Delimitarea zonelor de publicitate și reglementarea strictă a publicității stradale este o obligație pe care administrația publică locală nu o mai poate amâna.  – Roxana Wring

În lumina modificărilor legislative care au permis amânarea publicării regulamentului și înființării Companiei Municipale Publicitate și Afișaj prin ordinul Gabrielei Firea, USR București a organizat pe 9 noiembrie 2017 dezbaterea ”București – dincolo de banner si mesh”, la care a invitat autoritățile, experții și cetățenii.

Concluziile evenimentului au fost anunțate încă de atunci și se regăsesc în propunerea de regulament depusă.

Potrivit legii 154/2017, „în termen de 180 de zile de la publicare, autorităţile administraţiei publice locale vor asigura elaborarea ori, după caz, actualizarea regulamentelor locale privind amplasarea mijloacelor de publicitate”. Legea a fost adoptată în luna iulie, ceea ce înseamnă că la finalul lunii ianuarie trebuia să existe un regulament. Nu numai că acest regulament nu există, dar Gabriela Firea nici măcar acum nu a prezentat vreun document, deși termenul legal a fost deja depășit cu două luni!

Vreau să mai remarc două lucruri. În primul rând, Gabriela Firea ne „amenință” – exact ca anul trecut pe vremea asta – cu un regulament privind publicitatea stradală, numai că nu prezintă public acest regulament. Îi cer așadar Gabrielei Firea să pună cât mai repede în dezbatere documentul și să-l lase accesibil publicului. Bucureștenii trebuie să-și exprime punctul de vedere înainte ca regulamentul să ajungă pe masa Consiliului.
O a doua constatare este următoarea. În timp de doamna primar vorbește, USR face. Amintesc că acum aproape jumătate de an, am organizat dezbaterea „București, dincolo de mesh și banner”, în cadrul căreia am propus 10 măsuri pe care Primăria trebuie să le aibă în vedere. Așadar USR a făcut o dezbatere publică, a propus măsuri concrete și a elaborat un regulament fiind în Opoziție. Iar Gabriela Firea nu a făcut nimic doi ani de zile, deși este primarul Capitalei. Concluziile le trageți singuri.

Citește proiectul de hotărâre integral

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]