Supraînălțarea trecerilor de pietoni din proximitatea unităților de învățământ preuniversitar

În vederea sporirii gradului de siguranță rutieră pentru elevi, consilierii USR au propus demararea procedurilor pentru efectuarea lucrărilor de supraînălțare a trecerilor de pietoni situate în imediata vecinătate a unităților de învățământ preuniversitar situate în Municipiului București.

Față de alte măsuri care se pot lua pentru reducerea vitezei în apropierea trecerilor de pietoni, supraînălțarea acestora prezintă multe avantaje, printre care:
– la trecerea cu autoturismul cu o viteză de peste 40 km/h disconfortul creat conducătorului și pasagerilor este major, iar la trecerea cu viteze mai mari autovehiculul poate fi serios avariat;
– alte metode folosite până în prezent precum dungi de vopsea în relief, limitatoare de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lățime de 40-50 cm, indicatoare rutiere de semnalizare sau presemnalizare „Trecere de pietoni”, „Atenție copii”, „Limitare de viteză” etc nu sunt suficiente pentru că acestea nu obligă efectiv toți șoferii să încetinească;
– limitatoarele tip vopsea în relief se deteriorează foarte ușor;
– limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lățime de 40-50 cm sunt foarte incomode pentru bicicliști, sunt problematice în cazul deszăpezirilor, sunt de cele mai multe ori rupte în cadrul acțiunilor de îndepărtare a zăpezii și în general dispar în maxim 1 an de la instalare;
– rezistența în timp a unei treceri de pietoni supraînălțate este mare.

Avantaje suplimentare ale supraînălțării trecerilor de pietoni:
– reducerea spre zero a diferenței de nivel dintre trotuare și asfalt, lucru care va fi foarte util pentru persoanele cu dizabilități și pentru ceilalți cetățeni care folosesc cărucioare (persoane în vârstă cu cărucioare de cumpărături, persoane cu cărucioare cu copii etc),
– eliminarea situațiilor în care se acumulează apă în dreptul trecerilor de pietoni în caz de precipitații, acele bălți atât de deranjante pentru pietoni.

Ce propune proiectul?

  1. Inventarierea trecerilor de pietoni la care se pretează acestă măsură, de către administratorii drumurilor.
  2. Stabilirea unui model comun pentru tot orașul, pentru coerență și simplificare (fără să impună modelul exact, doar câteva criterii tehnice de bază).
  3. Supunerea spre aprobare a documentațiilor de proiect în consiliile locale într-un interval rezonabil (6 luni de la demarare).

 

Iată, de exemplu, modelul propus de administrația din Mississauga, Ontario (Canada):

Citește proiectul de hotărâre integral

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]