• 20 noiembrie 2018

Falimentul ascuns al Capitalei: Companiile Municipale

Falimentul ascuns al Capitalei: Companiile Municipale

150 150 USR Bucuresti

Analiza majorărilor de capital și a rectificărilor bugetare la companiile municipale

(din Proiectele de pe Ordinea de zi a Ședinței CGMB din 22 noiembrie)

 

Documentul în format pdf poate fi citit AICI.

 

  • Veniturile rectificate pentru 8 companii arată 130 de milioane de lei în minus față de estimările inițiale.
  • Pierderile estimate sunt de aproape 10 milioane de lei, la care adăugăm deja pierderile celorlalte companii de peste 23 de milioane de lei, doar pentru prima jumătate de an. Total pierderi: 33 de milioane de lei.
  • 7 companii vor cheltui peste 7 milioane de lei pentru achiziția a 110 autovehicule și autoutilitare.
  • Odată cu aceste noi majorări ajungem la un total de 2.642.896.340 lei bani publici acordați celor 22 de companii municipale, aproximativ 566.670.884 euro.
  • Nu mai puțin de 4 companii vor primi majorări în valoare totală de 221.882.460 lei, peste 47.5 milioane de euro.
  • Peste 422.6 milioane de euro au primit doar anul acesta, 12 companii municipale, cu aproape 300 de milioane de euro mai mult decât majorările de capital social primite de toate companiile în 2017.
  • ZERO euro returnați din împrumutul de 28.4 milioane către companii (deși scadența a fost Septembrie 2018).
  • Jumătate din bugetul celor 8 companii cu bugete rectificate merge către cheltuielile de personal.

 

Pe ordinea de zi de Joi, 22 Noiembrie vom avea 2 categorii de proiecte de hotărâre ce vizează companiile municipale înființate de Gabriela Firea: rectificarea veniturilor și a cheltuielilor pentru 8 companii și majorări de capital social pentru alte 4 companii. În cele ce urmează, vom vorbi pe scurt de fiecare dintre ele, începând cu majorările.

Compania Consolidări S.A.

Societatea înființată cu scopul de a consolida clădiri va primi 100.000.000 lei, după ce anul trecu mai primise 36.603.000 lei. Banii vor fi folosiți pentru achiziția a 8 autoutilitare dar și pentru un teren de 3 ha (44.5 milioane de lei). Și mai interesant este că alte 28 milioane de lei vor fi folosiți pentru a cumpăra 2 blocuri cu 100 de apartamente de 2 camere pentru angajați.

 

Compania Dezvoltare Durabilă S.A.

Ca de obicei, Gabriela Firea înțelege durabilitatea prin risipirea banului public. Aceasta va primi 21 de milioane de lei prin majorare după ce anul trecut mai primise 18.201.000 lei. Banii din această majorare se vor duce pe achiziția a 2 autoturisme în valoare de 90.000 lei, 3.6 milioane pe diverse asigurări și peste 8.9 milioane de lei pentru salariile a 90 de persoane cu înaltă calificare, pentru 4 luni de zile. Vorbim de un salariu lunar brut per persoană cu înaltă calificare de 24.722 lei. Reamintim, de asemenea, că pierderile companiei sunt în valoare de 3.151.249  lei doar anul trecut.

 

Compania Cimitire S.A și Managementul Transportului S.A.

Compania Cimitire S.A. va primi și ea prin majorare de capital social 45 de milioane de lei, la care mai adăugăm majorarea din Iunie anul acesta, în valoare de 49.880.000 lei. Cele 45 de milioane de lei vor fi folosite pentru achiziționarea a 12.000 locuri de veci. Vorbim de un cost total de  3.750 lei per loc de veci.

 

La Managementul Transportului avem o majorare de 55.882.460 lei, bani care nu sunt motivați în proiectul de hotărâre deci, nu știm pe ce se duc. Ce știm este că ea a mai primit majorări anul trecut în valoare totală de 16.4 milioane de lei.

 

Compania Eco Igienizare S.A.

Prima companie ce va beneficia de un buget rectificat este Eco Igienizare S.A. Dacă la începutul anului estimau venituri de 21.8 milioane de lei și cheltuieli de 21.8 milioane de lei, iată că acum vin cu un buget pe minus. Vorbim de venituri de 2.750.000 lei și cheltuieli de 5.150.000 lei, deci 2.4 milioane de lei pierderi. Ba mai mult, 3.661.000 lei din cele 5.1 milioane de lei sunt cheltuielile cu personalul, deci aproximativ 71%. Venitul directorului companiei este de 362.000 lei, adică 17.500 lei/lună. Bugetul de investiții pentru 2018 este de 9.144.000 lei, din care 500.000 lei se vor duce pe achiziția a 13 mașini și 3.6 milioane de lei pe 60 de autospeciale.

 

Compania de Agrement S.A.

Agrement S.A. beneficiază de același buget de venituri și cheltuieli ca la începutul anului, mai exact 14.2 milioane lei venituri și 13.8 milioane lei cheltuieli, în timp ce cheltuielile cu personalul sunt în valoare de 3.559.000 lei. Și aici, venitul lunar brut pentru director este de 17.000 lei în timp ce bugetul pentru investiții este în valoare totală de 2.567.000 lei.

 

Compania Turistică S.A.

Dacă la începutul lui 2018 estimau venituri de 13.020.000 lei și cheltuieli de doar 12.116.800 lei, acum avem venituri prognozate cu aproape 10 milioane de lei mai puțin, de doar 4.339.000 lei și cheltuieli de 3.703.850 lei. Mai mult, din bugetul de cheltuieli rectificat acum, 75% sunt cheltuielile de personal, în valoare totală de 2.788.650 lei. Venitul lunar al directorului este de 17.250 lei în timp ce 275.000 lei se vor duce pe deplasări în străinătate. Bugetul de investiții al companiei este de 8.378.690 lei din care 615.000 lei se vor duce pe achiziția a 2 dube, 20 de trotinete electrice și 10 segway, 3.6 milioane de lei pe diverse componente hardware, 1.69 milioane lei pe promovare.

 

Compania Parking S.A.

Și la această companie avem același buget de venituri și cheltuieli ca la începutul anului, 38.1 milioane de lei venituri și 37.9  milioane lei cheltuieli. Salariul directorului este de 12.666 lei lunar în timp cheltuielile total de personal sunt în valoare de 13.3 milioane de lei. La nivel de investiții vorbim însă de peste 193.7 milioane de lei,  din care 112 milioane de lei se vor duce pe construcția unui Park and Ride, 1.2 milioane de lei pe 20 autovehicule, 6 milioane lei pe aparate de taxare sau 23 de milioane de lei pe modernizarea parcărilor.

 

Compania Medicală S.A.

Compania estimează venituri cu aproape 5 milioane de lei mai puțin decât la începutul anului: 1.546.000 lei acum și cheltuieli de aproape 7 ori mai mari, 7.359.000 lei, cu 1 milion mai mult decât estimările inițiale. Vorbim de pierderi asumate de aproape 6 milioane de lei. Ba mai mult, din bugetul de 7.3 milioane, 5.9 sunt cheltuielile cu personalul, adică 80%. Salariul directorului de aici este de 21.000 lei lunar în timp ce sumele pentru investiții sunt de 0 lei.

 

Compania Publicitate și Afișaj S.A.

Compania estimează același buget de venituri în valoare de 11.1 milioane lei și cheltuieli de 10.4 milioane de lei, ca la începutul anului. Cheltuielile de personal sunt în valoare de 4.8 milioane de lei în timp ce salariul directorului este de 22.250 le/lună. Bugetul de investiții este de 18.023.000 lei din care 4.3 milioane lei sunt alte cheltuieli, 8.760.000 lei sunt pentru achiziția unui ecran LED de 600 mp și 276.000 lei sunt pentru achiziția a 5 autoturisme.

 

Compania Protecție Civilă și Voluntariat S.A.

Compania estimează venituri mai mici cu peste 22 de milioane de lei față de începutul anului, mai exact 8.079.150 lei acum. Cheltuielile sunt de 7.362.350 lei, din care 4.785.680 lei cheltuieli de personal, adică 65%. Salariul directorului este de 22.222 lei lunar în timp ce bugetul pentru investiții este de 13.2 milioane de lei, din care 4.2 milioane destinate achiziției unei clădiri și 2 milioane lei pentru un teren de 4,7 ha.

 

Compania Trustul de Clădiri Metropolitane S.A.

Compania estimează venituri mai mici cu aproape 80 de milioane de lei mai puțin față de începutul de an, mai exact 9.343.000 lei acum în timp ce cheltuielile prognozate sunt de 9.316.000 lei, la limita de a trece pe deficit. Nu mai puțin de 76% sunt cheltuielile de personal în timp ce bugetul de investiții este de 29.624.000 lei. Și această companie va investi 690.000 lei pentru achiziția a 6 autoturisme.

 

Concluzii       

Aceste majorări de capital social și rectificări a bugetelor companiilor demonstrează încă odată că previziunile USR au fost corecte. Vorbim de pierderi de milioane de lei, bani publici irosiți pe achiziții inutile și transformarea unor companii în surse de venituri sigure pentru diverși prieteni și clienți politici. Ba mai mult, diferențele uriașe între veniturile și cheltuielile estimate la început de an și cele de acum demonstrează modul neprofesional și lipsa de cunoștințe bugetare minime pe care le au membrii acestor companii. Aceștia au creionat venituri uriașe, nerealiste și profit deși, așa cum am semnalat, era imposibil ca aceste companii înființate anul trecut să ajungă la așa ceva. Toții bani cheltuiți se duc pe salarii și diverse dotări și obiecte de inventar. Nu vorbim de acțiuni sau contracte menite să aducă profit. Drept urmare, Uniunea Salvați România va vota împotriva atât a majorărilor de capital social cât și a rectificării bugetelor lor și va continua demersurile necesare pentru a stopa irosirea inutilă a banilor publici.

 

 

    Join our Newsletter

    We'll send you newsletters with news, tips & tricks. No spams here.

      [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]